Växande distrikt väljer om Elena Karlström till distriktsordförande

Vänsterpartiet Storstockholm växer så det knakar. Distriktsårskonferensen för 2019 har precis valt Elena Karlström för ännu en period som distriktsordförande.

- Jag prioriterar att stärka vår organisation ytterligare och mobilisera för en ännu starkare feministisk och antirasistisk organisering, säger Elena Karlström, distriktsordförande för Vänsterpartiet Storstockholm.

Elena Karlström är nu omvald för en andra period som distriktsordförande för Vänsterpartiet Storstockholm. Vänsterpartiet växer starkt, både i Stockholm och i hela landet.

I Stockholms län har Vänsterpartiet fått mer än 3500 nya medlemmar det senaste året.

-  Vi är ett växande parti som går stärkta in i opposition. Vi kommer sätta press på högern i hela distriktet. Tillsammans ska vi ta varje tillfälle att driva vår vänsterpolitik, på gator och torg, i kommunfullmäktige, i Region Stockholm och i riksdagen. Vi kommer vara blåslampan under deras fötter, säger Elena Karlström, distriktsordförande för Vänsterpartiet Storstockholm.

Att Vänsterpartiet Storstockholm växer snabbt kräver en starkare organisation för att kunna möta tillströmningen av nya medlemmar och fler förtroendevalda.

-  Vi behöver bygga ut vår organisation för att möta de utmaningarna som kommer med vår storlek. Det krävs utrymme för ideologiska studier för nya medlemmar och riktade utbildningar för nya förtroendevalda, styrelser och gruppledare, säger Elena Karlström, distriktsordförande för Vänsterpartiet Storstockholm.

Elena Karlström har med sig ett starkt fokus på rättighetsfrågor.

-  Jag kommer fortsätta att driva välfärdsfrågor, fackliga rättigheter, internationella solidaritetsfrågor och mobilisera för en ännu starkare feministisk och antirasistisk organisering i distriktet. Vi ses på gator och torg! avslutar Elena Karlström, distriktsordförande för Vänsterpartiet Storstockholm.

storstockholm@vansterpartiet.se

Vänsterpartiet Storstockholm