Vänsterpartiets kriskommission bjuder in till öppet möte

Vänsterpartiet i Skåne har tagit initiativ till att bilda en kriskommission för den skånska sjukvården. Fokus ligger på att det finns för få vårdplatser och för få som jobbar ute i verksamheten. Kommissionen understryker att detta inte är en partipolitisk fråga - alla kan delta med förslag och synpunkter till vad som har gått fel och vad som bör göras. Kriskommissionen jobbar för patientens bästa samt för goda utvecklande arbetsvillkor för personalen inom sjukvården.

– Vi tycker att situationen på våra sjukhus - i synnerhet Skånes Universitetssjukhus som dras med stora sparbeting - är fullkomlig ohållbar. Bland annat måste anställningsstoppet slopas så fort som möjligt och vi tjänar alla på att flera resurser läggs på hälso- och sjukvården. Säger Vilmer Andersen, en av initiativtagarna, och fortsätter:

– Vi föreslår ett samlat agerande från politiken, de olika professionerna som jobbar i vården samt medborgarna som snabbt ska leda fram till lösningen av problemen.

Välkommen till de två möten som vi genomför på

måndag den 12 november klockan 12.00 och 18.00

Skånes Universitetssjukhus, Lila Aulan, Jan Waldenströmsgatan 5 i Malmö