Lars Ohly besöker Kalmar

På måndag den 11 april besöker Lars Ohly Kalmar.

Vänsterpartiet driver just nu kampanjen "Världens bästa sjukvård - utan privata vinster". Varje år försvinner minst 4 miljarder skattekronor från svensk sjukvård. Det är pengar som vi till exempel skulle kunna anställa 10 000 sjuksköterskor för. Istället går pengarna rätt ner i fickorna på privata aktieägare.
Vänsterpartiet vill att våra gemensamma skattepengar används till vård istället för vinster. Då kan vi tillsammans bygga världens bästa sjukvård.

Lars Ohly berättar om kampanjen och svarar på frågor på en pressträff på Landstingshuset i Kalmar. Därefter är media välkommen att följa med på studiebesöket på sjukhuset.

11.30
Pressträff på Landstingshuset, Strömgatan 13

12.00
Möte med utvecklingsdirektör Stefan Jutterdahl på Landstingshuset, presentation av förbättringsarbetet i Kalmar landsting