Varberg Energi – föreslagen namnpartner till Påskbergsvallen

Report this content

Vi är stolta över att ha blivit föreslagna som namnpartner till Påskbergsvallen. Om förslaget godkänns i samtliga politiska forum i Varbergs kommun kommer ett avtal på totalt fem år att tecknas och det skulle innebära att Påskbergsvallen byter namn till Varberg Energi Arena.

Varbergs kommun och Varberg Energi har gjort en avsiktsförklaring och inom kort kan Påskbergsvallen komma att få ett nytt namn. Avtalet är tänkt att sträcka sig över tre år med en option för ytterligare två år. Varberg Energi kommer att erhålla rätten till arenanamnet mot en ersättning på 650 000 kr per år.

- Det är extra roligt att just Varberg Energi som en lokal aktör med en stark känsla för idrott och social hållbarhet knyter en affärsmässigt bra relation till Varbergs BoIS som på många sätt står för de värderingar som Varberg Energi står för. Jag ser fram emot att detta blir ett långsiktigt och bra samarbete där Varberg Energis engagemang kan bidra till att väcka ännu mer lust för idrott och samhällsengagemang för Varbergs kommuns barn och ungdomar, säger Cecilia Rönn, styrelseordförande i Varberg Energi.

– Vi har varit en stolt sponsor till Varbergs BoIS och Varbergs GIF under många år. Det skulle kännas helt rätt att få ta ansvar för arenanamnet och att kunna ta vårt samarbete med idrotten i Varberg till nästa nivå. Idrotten skapar ju magi och gemenskap i vår vardag, säger Björn Sjöström VD på Varberg Energi.

Att förena samhällsnytta och affärsmässighet ligger i linje med Varberg Energis strategi och vi ser ett stort värde i denna satsning på idrotten och Påskbergsvallens framtid. Vi menar att föreningslivet är en grundläggande del i stadens välbefinnande och genom ett nära samarbete vill vi vara med och stötta.

- Vi är väl medvetna om att Påskbergsvallen har en speciell plats i många varbergares hjärtan. Det är ju en go känsla på Vallen och det kan ju inte ha undgått någon att där spelas det fotboll på riktigt. Nu behövs en anpassning för framtiden och vi ser att med vår arenasponsring kan vi vara med och skapa nya möjligheter för idrotten i Varberg. Vi hoppas också att det ska ge ringar på vattnet att ortsnamnet finns med i arenanamnet, avslutar Björn Sjöström.

För ytterligare information kontakta:

Björn Sjöström

VD Varberg Energi