Arbetsförmedlingen väljer Varbi rekryteringsverktyg

Arbetsförmedlingen har i år bytt rekryteringsverktyg till Varbi för att hantera sina rekryteringar.

”Vi har vuxit kraftigt bland myndigheter under de senaste åren och det känns roligt att återigen få bekräftat att Varbi erbjuder det målgruppen behöver. Varbi har satsat stort på att utveckla systemet enligt de höga krav som myndigheter har gällande säkerhet och funktioner. Flera av våra största myndigheter använder idag Varbi och det hjälper oss naturligtvis att utveckla systemet vidare i den riktningen” berättar Jonas Rosenström, chef för offentlig sektor på Varbi.

Arbetsförmedlingen har hunnit komma igång med systemet och allt har gått bra.

”Bytet till Varbis rekryteringssystem har fungerat perfekt. Alla högt ställda krav i upphandlingen har levererats” säger Carl Rosendahl, produktansvarig på Arbetsförmedlingen.

Varbi levererar nu rekryteringsverktyg till en rad stora myndigheter, såsom Migrationsverket, Arbetsförmedlingen, Skatteverket, Kronofogdemyndigheten, Skogsstyrelsen, Domstolsverket, Kustbevakningen, RISE, Statens veterinärmedicinska anstalt och Havs- och vattenmyndigheten.

”Samtidigt som vi går mer internationellt är Sverige fortfarande vår viktigaste marknad. Att få förtroendet att leverera rekryteringsverktyg till Arbetsförmedlingen samt flera av landets största myndigheter betyder mycket för oss som systemleverantör” berättar Magnus Mollstedt, VD på Varbi.

Varbi AB utvecklar sedan tolv år tillbaka det webbaserade rekryteringssystemet Varbi Recruit som idag används av över 45 000 rekryterare och rekryterande chefer hos 500 olika företag och organisationer. Bland kunderna hittas privata företag, rekryteringsföretag, kommuner, internationella koncerner, Sveriges största arbetsgivare, Sveriges största kommun, Sveriges största nöjespark och flera av Nordens ledande universitet. Varbi har kontor i Trollhättan, Stockholm, Palo Alto och Oslo.

Jonas Rosenström
Chef offentlig sektor, Varbi AB
jonas.rosenstrom@varbi.com
www.varbi.com/se/

Jonas Rosenström, Varbi, och Carl Rosendahl, Arbetsförmedlingen.

Taggar: