Migrationsverket byter till Varbi

Migrationsverket väljer Varbi som ny leverantör av rekryteringsverktyg.

Jenny Arvidsson som är tillförordnad teamledare för Migrationsverkets rekryteringsteam är nöjd med valet av ny leverantör så här långt.

”Vi har tillsammans med Varbi skapat bra möjligheter för ett gott samarbete framåt” säger hon.

Migrationsverket är en av Sveriges största myndigheter med drygt 6 500 medarbetare och med verksamhet över hela landet. Då myndighetens arbete påverkas mycket av situationen i omvärlden är trycket gällande rekryteringar ofta varierande.

”För oss på Varbi är det en milstolpe att få leverera rekryteringsverktyg till en av Sveriges största myndigheter. Vi ser med tillförsikt fram emot att få jobba både kort- och långsiktigt med Migrationsverket. De ligger i framkant med sitt HR-arbete vilket gör det hela lite extra spännande” säger Daniel Staxäng, Project Manager på Varbi.

Varbi AB utvecklar sedan tolv år tillbaka det webbaserade rekryteringssystemet Varbi Recruit som idag används av 39 000 rekryterare och rekryterande chefer på över 450 olika företag och organisationer. Bland kunderna hittas privata företag, rekryteringsföretag, kommuner, internationella koncerner, Sveriges största arbetsgivare, Sveriges största kommun, Sveriges största nöjespark och Nordens ledande universitet.

Kontaktuppgifter:
Daniel Staxäng, Project Manager, Varbi AB