Region Blekinge väljer Varbi rekryteringsverktyg

Report this content

Efter avslutad offentlig upphandling står det klart att Region Blekinge väljer Varbi AB som ny leverantör av digitalt rekryteringsverktyg. Regionen har runt 5000 anställda och kommer att gå live med systemet i början av december.

“Det är riktigt roligt att Region Blekinge börjar använda Varbi. Våra regioner gör ett otroligt viktigt arbete, och det är viktigt att rekrytering och administrativa processer fungerar optimalt. Offentlig sektor är viktig för oss, och vi har fokuserat på att utforma ett system som ger utrymme för att passa deras processer” berättar Daniel Staxäng, projektledare och kontaktperson för regionen på Varbi.

Om Varbi:
Varbi AB utvecklar sedan 2007 det webbaserade rekryteringssystemet Varbi Recruit som idag används av 60 000 rekryterare och rekryterande chefer på 550 olika företag och organisationer. Bland kunderna hittas utöver 90 kommuner även privata företag, rekryteringsföretag, internationella koncerner, regioner, myndigheter och universitet. Exempel på kunder är Sveriges största arbetsgivare, Sveriges största kommun, Sveriges största statliga bolag, Sveriges största nöjespark och Sveriges ledande universitet.

Kontakt:
Daniel Staxäng