Region Värmland väljer Varbi rekryteringssystem

Region Värmland väljer Varbi AB som ny leverantör av digitalt rekryteringsverktyg. Regionen har runt 8000 anställda och kommer att gå live med systemet i början av oktober.

"Varbi har påvisat en utveckling och funktionalitet som stämmer överens med Region Värmlands vision om rekrytering och kvalitetssäkrar rekryteringsprocessen. Det är viktigt för regionen att samarbeta med en leverantör som driver utvecklingen inom offentlig sektor" berättar Camilla Ullvén, enhetschef för rekrytering och administration inom HR på Region Värmland.

“Mitt hjärta klappar lite extra för Värmland och därför känns det extra roligt att regionen nu börjar rekrytera med Varbi rekryteringsverktyg. Vi har nu åtta regioner som tillsammans hjälper oss med viktig feedback för att kunna växa och bli ännu bättre inom offentlig sektor. Region Värmland har många bra idéer och det ska verkligen bli kul att samarbeta med dem” berättar Jakob Roos, försäljningsansvarig på Varbi.

Om Varbi:
Varbi AB utvecklar sedan 2007 det webbaserade rekryteringssystemet Varbi Recruit som idag används av 60 000 rekryterare och rekryterande chefer på 550 olika företag och organisationer. Bland kunderna hittas utöver 90 kommuner även privata företag, rekryteringsföretag, internationella koncerner, regioner, myndigheter och universitet. Exempel på kunder är Sveriges största arbetsgivare, Sveriges största kommun, Sveriges största statliga bolag, Sveriges största nöjespark och Sveriges ledande universitet.

Jakob Roos
Försäljningsansvarig