Varbi lanserar unik integration till Indeed – världens största jobbsajt

Varbi och Indeed har sedan 2017 via en integration hjälpt kandidater att snabbt söka jobb från Indeed direkt från sin mobil. Integrationen med snabbansökan har sedan dess används av hundratusentals kandidater. Nu fördjupas partnerskapet mellan Varbi och Indeed genom lanseringen av en helt ny integration som ger arbetsgivare möjlighet att marknadsföra sig målgruppstyrt mot ännu fler kandidater via Indeed.

”När du sitter på HR eller som rekryterande chef och vill attrahera kandidater ska du inte behöva logga in i flera olika system för att få ut din jobbannons. Du ska inte behöva lämna rekryteringssystemet för att publicera annonser i önskade kanaler. Du ska med ett knapptryck få ut annonsen i rätt publiceringskanal och sedan med hjälp av statistik och BI kunna se i vilken kanal du får flest ansökningar, flest kandidater till intervju och flest kandidater som anställs samt enkelt kunna få fram ROI. Varbi har sedan tidigare en integration till Indeed för snabbansökan och är väldigt glada över att nu lansera möjligheten att även sponsra annonser målgruppstyrt på Indeed. Vi är mycket stolta över att vårt samarbete med den världsledande aktören Indeed nu fördjupas med ett gemensamt mål, att hjälpa våra gemensamma kunder och deras kandidater att snabbare och mer effektivt hitta varandra” berättar Magnus Mollstedt, VD på Varbi.

Alla arbetsgivare som rekryterar med Varbi rekryteringssystem kommer från nu ha möjlighet att genom ett knapptryck annonsera målgruppstyrt på Indeed via funktionen Indeed Sponsored.

”Indeed och Varbi har tillsammans skapat ett system som gör det möjligt för arbetsgivare att publicera jobb direkt på̊ Indeed via en integration. Detta partnerskap kommer att gynna arbetsgivaren genom att effektivisera rekryteringen och få automatisk tillgång till världens främsta plattform för jobbsökare” berättar Anders Johansson, partneransvarig i Norden på Indeed.

Varbi AB utvecklar sedan 2007 det webbaserade rekryteringssystemet Varbi Recruit som idag används av 55 000 rekryterare och rekryterande chefer på över 500 olika företag och organisationer. Bland kunderna finns 75 kommuner, 20 universitet och högskolor, privata företag, rekryteringsföretag, internationella koncerner, regioner och myndigheter. Varbi Recruit används idag av Sveriges största arbetsgivare, Sveriges största kommun, Sveriges största statliga bolag, Sveriges största nöjespark och Sveriges ledande universitet.

Indeed lanserades i Sverige 2010 och har idag över 1,7 miljoner besök per månad. Det gör dem till den största jobbsökarsajten i Sverige på både dator och mobila enheter.

Magnus Mollstedt
VD, Varbi AB