Bäckagården i Ängelholm vinnare av Vardagas Kvalitetspris 2016

Äldreboendet Vardaga Bäckagården i Ängelholm har tilldelats Vardagas Kvalitetspris 2016. Verksamhetschef Agneta Nilsson och medarbetaren Ann-Charlotte Olsson fick motta priset vid en högtidlig ceremoni i Solna den 7 december. Bäckagården erövrade priset i hård konkurrens med 12 andra Vardaga-enheter från hela landet.

”Bäckagården utmärker sig för en ständigt hög och jämn kvalitet över tid inom alla perspektiv. Höga kvalitetspoäng i egna mätningar stämmer väl överens med de från externa tillsyner. Fokus på en meningsfull vardag med en blandning av aktiviteter, från trevliga utflykter till mysiga hotellfrukostar innebär att det finns något för alla. Det ger höga poäng från de boende”, heter det i motiveringen till priset.

─ Det känns väldigt roligt att få tilldela Bäckagården årets kvalitetspris i Vardaga. Medarbetare och chefer arbetar ständigt med att få de boende att trivas och Bäckagården har under alla år vi drivit boendet upprätthållit sin höga kvalitet. Det är framförallt det långsiktiga arbetet som vi nu belönar, säger Vardagas affärsområdeschef Ulla Tansen.

Bäckagården fick redan i fjol ett hederspris vid Vardagas kvalitetsprisutdelning för sitt fina arbete med framförallt aktiviteter för sina boende. Och nu i år var det alltså dags för förstaplatsen och det stora kvalitetspriset.

– Det är hela personalgruppens förtjänst. Vi arbetar idogt för att verksamheten hela tiden ska bli bättre små steg i taget. Det är det som är kvalitet, säger Agneta Nilsson, verksamhetschef för Bäckagården.

Fakta: Bäckagården är ett äldreboende med 40 platser fördelat på fyra avdelningar, beläget i centrala Ängelholm. Boendet drivs på entreprenad av Vardaga på uppdrag av Ängelholms kommun.

För mer information, kontakta Bäckagårdens verksamhetschef Agneta Nilsson,

telefon 0723-94 53 59, e-post agneta.nilsson@vardaga.se

Vardaga är en av Sveriges största privata aktörerer inom äldreomsorg med ca 80 boenden runt om i landet. Vi skapar trygghet och trivsel i vardagen för våra boende vars omsorgskvalitet ytterst garanteras av 7.000 experter på omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Nytida ingår vi i Ambea. www.vardaga.se