Förhandstitt på Uppsalas modernaste äldreboende

I mars öppnas Villa Hovstallet, ett nybyggt äldreboende med gångavstånd till Uppsalas stadskärna, stadsparken och Fyrisån. Här finns 72 rymliga lägenheter med fransk balkong och högsta standard. En härlig detalj i huset är takterrassen med trädgårdsrum för dem som vill umgås, delta i studiecirklar, odla eller bara njuta av platsen i sig.

På Villa Hovstallet läggs stor vikt vid att varje dag ska kännas meningsfull för de boende, med ett rikt utbud av aktiviteter. Aktiviteterna fokuserar mycket på kultur och vetenskap genom till exempel bokcirklar, teater och föreläsningar.

Villa Hovstallet erbjuder omsorg för personer med somatisk (kroppslig) sjukdom eller demenssjukdom.

Media är välkomna till Villa Hovstallet för en förhandstitt. Ni är också välkomna på en intressant föreläsning på Villa Hovstallet:

Tisdag 16 februari kl 18.00 föreläser Liselotte Björk, ansvarig för Vardaga Demensakademi, om hur vardagen kan fungera bättre vid demenssjukdom.

Om inte denna tid passar, kontakta gärna verksamhetschef Charlotta Wallström,

telefon 0729-83 88 14, för en visning eller mer information.

Vardaga är en av Sveriges största privata aktörerer inom äldreomsorg med över 80 boenden runt om i landet. Vi skapar trygghet och trivsel i vardagen för våra boende vars omsorgskvalitet ytterst garanteras av 7.000 experter på omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Nytida ingår vi i Ambea. www.vardaga.se