Hemtjänsten Team Högalid prisas för sin kvalitet

Team Högalid, Vardagas hemtjänst på västra Södermalm i Stockholm, vinner Ambeas Kvalitetspris 2021. Team Högalid vinner för sina höga kvalitetsresultat som visar kundernas nöjdhet.

Vinnare av Ambeas Kvalitetspris 2021 är Vardagas hemtjänst, Team Högalid, som verkar på västra Södermalm i Stockholm. Verksamheten vinner Kvalitetspriset för att de, trots pandemin, har höga kvalitetsresultat och att det stora engagemang hos såväl ledning som medarbetare spridit värme och omsorg till kunderna.

- Det är hos personalen och mötet med omsorgstagarna som kvaliteten skapas, berättar Rose-Marie Johansson, verksamhetschef. Vi arbetar tillsammans med all personal för att nå målet att brukaren ska få omsorg av så hög kvalitet som möjligt. Alla är delaktiga och vågar också diskutera det som gått fel så vi kan lära av det.

En av framgångsingredienserna är kreativa aktiviteter. En som är mycket uppskattad är Högalidsträffen där teamet ordnar en gemensam träff som skapar gemenskap, och ofta bjuder in en trubadur eller har högläsning eller liknande.

- Vår uppdragsgivare Stockholm stad var senare i samma vecka på uppföljning i verksamheten och priset imponerade mycket, men deras kontroller och underlag visar ju också att verksamheten lever upp till kvalitetsmålen.

Team Högalid har fått mycket bra vitsord av Stockholm stad i bedömning av verksamhetens kvalitet.

Team Högalid. Fr v: Ulla Tansen, affärsområdeschef Vardaga, Rose-Marie Johansson, verksamhetschef, Niklas Grebius, gruppchef, Hannah Lindgren, regionchef, Jenny Andersson, gruppchef.

Presstjänst
E-post: press@ambea.se