Nu tas första spadtaget till Villa Vikhem i Staffanstorp

Vardaga och Hemsö tar första spadtaget för det nya äldreboendet Villa Vikhem i Staffanstorp torsdagen den 5 oktober kl 11.00.

Hemsö står för byggnation och blir Vardagas hyresvärd för det nya boendet. Villa Vikhem beräknas stå inflyttningsklart i början av 2019 och får 54 boendeplatser, fördelat på tre våningsplan. Boendet vänder sig till äldre som behöver stöd och omvårdnad på grund av sviktande kroppslig hälsa eller demenssjukdom. Byggnaden ska certifieras enligt miljöbyggnad silver.

Vardagas boendekoncept har fokus på nordisk design och kombinerar funktion och form till en boendemiljö som är anpassad för de boendes fysiska behov, samtidigt som miljön är ombonad och hemtrevlig. Färger och inredningsdetaljer är med grund i forskning och evidens anpassade till det åldrande ögat och underlättar för personer med demenssjukdom att orientera sig på boendet.

Vid ceremonin den 5 oktober blir det tal av Christian Sonesson, kommunstyrelsens ordförande, Fredrik Gren, VD Vardagas moderbolag Ambea, Fredrik Alvarsson, Projektutvecklingschef på Hemsö, samt Per-Åke Isacsson, VD på Thage.

Media är välkomna att vara med på ceremonin:

Tid:                Torsdagen den 5 oktober kl 11.00-12-00

Plats:              Byggarbetsplatsen vid Vikhemsvägen, cirka 500 meter väster om Staffansvallen

Välkommen hälsar Vardaga och Hemsö!

För mer information, kontakta:

Vardaga: Verksamhetsutvecklare Anna-Karin Ehdwall, anna-karin.ehdwall@vardaga.se, tel 0768-55 81 35

Regionchef Thomas Persson, thomas.persson@vardaga.se, tel 0766-21 71 62

På Vardagas ca 80 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Våra 7 000 medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se