Pressinbjudan: Invigning av nytt äldreboende i Uppsala

På torsdag den 23 maj invigs Uppsalas nyaste äldreboende - Villa Djäknegatan.

Boendet har 80 lägenheter fördelat på fyra våningar och verksamheten är inriktad mot både demens och somatik. Högst upp i huset finns en fantastisk takterass med utsikt över Uppsala. De första hyresgästerna har redan hunnit flytta in och gjort sig hemmastadda.

Under invigningen bjuds det på mat och rundvandring där verksamhetschef Viktoria Mann berättar om boendet. Villa Djäknegatan kommer att invigas av kommunalrådet och äldrenämndens ordförande Tobias Smedberg. Media hälsas välkomna till invigningen.

Adress: Djäknegatan 88B

Datum: Torsdag 23 maj

Tid: 12:00-14:00

Presstjänst