Prisregn över Vardaga – hög kvalitet på olika fronter

Under den senaste tiden har priser och utmärkelser regnat över Vardaga. Äldreboendena Vickan i Kungsbacka och Ferlin i Uppsala har båda tilldelats Guldtanden och Ametisten i Solna har fått stadens kvalitetspris. Dessutom har Vardagas resultat i Socialstyrelsens brukarundersökning förbättrats jämfört med i fjol.

Guldtanden delas ut av Oral Care, som sköter tandvården inom äldreomsorgen i stora delar av Sverige. Vardaga brukar vara med bland vinnarna i olika regioner varje år och alltså även 2016.

Vickan tog hem priset för Hallandsregionen och firades med diplom och smörgåstårta den 19 oktober. Ferlin utsågs som vinnare i Uppsalaregionen och höll sitt firande dagen därpå.

Läs mer om Guldtanden-priserna

Den 20 oktober tilldelades Vardagas äldreboende Ametisten Solna Stads kvalitetspris som bästa vård- och omsorgsboende. Ametisten var också det äldreboende i Solna som hade mest nöjda boende i Socialstyrelsens brukarundersökning 2016.

Läs mer om Ametistens kvalitetsarbete

─ Stort grattis till Vickan, Ferlin och Ametisten! Guldtandspriserna och Solna stads kvalitetspris är fina kvitton på hög kvalitet, säger Ulla Tansen, affärsområdeschef i Vardaga.

─ Vi kan också glädja oss åt ett förbättrat resultat generellt i Vardaga i Socialstyrelsens brukarundersökning 2016. Brukarnöjdheten ligger nu på 83,6 procent, jämfört med 82,3 procent i fjol. Vi har satsat på mer hemlagad mat och det är bland annat maten som brukarna blivit mer nöjda med. Åtta av de ca 70 av våra äldreboenden som deltog i undersökningen hade en total brukarnöjdhet på 100 procent, säger Ulla Tansen.

För mer information, kontakta:

Ulla Tansen, affärsområdeschef Vardaga, telefon 0709-59 50 40

Pia Säwe, pressansvarig Ambea/Vardaga, telefon 0733-77 14 10

Vardaga är en av Sveriges största privata aktörerer inom äldreomsorg med ca 80 boenden runt om i landet. Vi skapar trygghet och trivsel i vardagen för våra boende vars omsorgskvalitet ytterst garanteras av 7.000 experter på omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Nytida ingår vi i Ambea. www.vardaga.se