Välkommen till Vardagastart på Högalid den 1 april

Onsdagen den 1 april tar Vardaga över driften av Högalids äldreboende i Trelleborg. Det firas med tårta till alla boende, närstående och medarbetare på boendet.

”Vi är tacksamma för att få ta över Högalid, som verkligen är ett fint boende med vackert läge i Trelleborg. Vi har jobbat hårt med att förbereda övertagandet och det ska bli kul att få komma igång på riktigt”, säger verksamhetschef Ida Ek.

Högalid består av fyra enheter om tio lägenheter vardera. Boendet är byggt 2009, nytt och fräscht.

Vardaga kommer att satsa på dagliga aktiviteter för de boende. Var och en av de fyra enheterna får ett eget aktivitetsombud, som tillsammans med de boende planerar och genomför aktiviteterna. Det kan vara allt från stillsamma inomhusaktiviteter som högläsning eller filmvisning, till utflykter, shoppingturer eller pyssel i trädgården. God mat och hembakat fikabröd, där de boende gärna får delta i tillredning och bakning, utlovas också.

På uppstartsdagen den 1 april bjuds det på Vardagatårtor till alla på boendet. Närstående är självklart välkomna.

Media är också välkomna att besöka Högalid på uppstartsdagen och ta en fika med medarbetare och boende. Omkring 14.30 serveras tårtorna och då är det lagom att komma!

Kontakta gärna verksamhetschef Ida Ek om intresse finns att delta.

Telefon 0733-27 15 88.