Vardaga är stolt sponsor av Alzheimerloppet!

Varje år arrangeras Alzheimerloppet, ett motionslopp för att samla in pengar till forskning och för att öka uppmärksamheten för demenssjukdomar. Vardaga har sponsrat loppet sedan 2015 och vi är stoltare än någonsin att få bidra till forskning och rörelseglädje.

I Sverige lider minst 160.000 människor av någon form av demenssjukdom och inom Vardaga möter vi sjukdomen varje dag i våra verksamheter. Därför har Vardaga valt att sponsra Alzheimerloppet, ett motionslopp som arrangeras av Alzheimerfonden för att samla in pengar till forskning och för att öka uppmärksamheten för demenssjukdomar.

Under pandemin blev Alzheimerloppet digitalt och kan genomföras över hela landet och därmed kommer många av Vardagas äldreboenden genomföra loppet, personal, omsorgstagare och närstående tillsammans. Alla deltar efter egen förmåga, vare sig man väljer att gå ett par hundra meter eller om man springer en mil. Alla är med och bidrar till forskning mot demenssjukdomar och får samtidigt de positiva effekterna av fysisk aktivitet.

Anmälningsavgiften är 200 kronor och alla pengar går till forskningen.

Läs mer om loppet och anmäl dig på Alzheimerloppets webbplats:

www.alzheimerloppet.se

Presstjänst
E-post: press@ambea.se

På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet.Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se