Vardaga bygger nytt äldreboende i Nynäshamn

I höst inleds bygget av ett nytt äldreboende i Nynäshamn. Äldreboendet ska drivas av Vardaga och verksamheten får fina faciliteter och inredningskoncept som underlättar för ett åldrande öga och sinne.

Hösten 2025 ska Vardaga öppna ett helt nybyggt äldreboende på Bryggargatan i Nynäshamn. Boendet får många fina faciliteter som gym, hår- och fotvård, festsal, filmrum och anhöriglägenhet.

- Det blir en verksamhet med förutsättningar till fysiskt och mentalt välmående, berättar Ulla Tansen, VD för Vardaga. Vi är oerhört glada att få möjlighet att få vara med och skapa en fin boendemiljö för de äldre i Nynäshamn

Utemiljön får också fina förutsättningar med utegym, vinterträdgård med odlingslådor, promenadslinga och en takterrass med sjöutsikt.

- Vi är glada att upphandlingen är i hamn. Nu tryggar vi framtiden för många av våra äldre i kommunen, säger Christina Sönnergren (M), ordförande för socialnämnden i Nynäshamn.

Byggstart för boendet är hösten 2023 och boendet ska vara inflyttningsklart hösten 2025.

Presstjänst
E-post: press@ambea.se

På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet.Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se