Vardaga förvärvar anrikt äldreboende i Göteborg

Vardaga har förvärvat Agatens äldreboende i Göteborg.

”Det är ett anrikt, välskött och fint äldreboende, som passar väl in Vardaga och blir ett fint tillskott för oss i Göteborgsregionen”, säger Gertrud Öjetoft, regionchef i Vardaga.

Agatens äldreboende ligger i centrala Göteborg, har 39 platser för demensomsorg. Vardaga förvärvar boendet från Agaten Omsorg, ett företag med lång erfarenhet av äldreomsorg och etablerat samarbete med Göteborgs stad. Agaten utför även servicetjänster och hemtjänst enligt LOV i Skåne och Karlstad kommun. Dessa tjänster ingår dock inte i förvärvet.

”Vi är glada och stolta att få överta Agatens äldreboende och fortsätta att driva och utveckla verksamheten där i samma goda anda som de förra ägarna gjort. De har lång erfarenhet och god kunskap om äldreomsorg och har lagt grunden för de goda resultat boendet har. Det ska vi förvalta väl och få att blomstra. Det känns också mycket bra att Agatens ägare valde just oss och vi är särskilt glada för att tidigare VD Haleh Mehdizadeh kommer med till Vardaga och ansvarar för tillväxtfrågor i Göteborgsområdet. Därmed säkrar vi också kontinuiteten”, säger Gertrud Öjetoft.

”Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet med medarbetare och kunder. Agatens äldreboende har en stabil, aktiv och engagerad personalgrupp, där alla bidrar med kunskap, yrkesskicklighet och ett positivt förhållningssätt. Agaten har en stark lokal förankring och ett gott samarbete med Göteborgs stad. Det vill vi värna om. Vi har även inlett ett samarbete mellan Agaten och vår befintliga verksamhet Lotsens äldreboende i Göteborg”, fortsätter Gertrud Öjetoft.

”Det känns tryggt att lämna över vår verksamhet till Vardaga. Det kommer att innebära nya möjligheter till utveckling och samverkan för våra medarbetare och hela verksamheten vid boendet Jag ser fram mot mitt nya utvecklingsuppdrag för Vardaga i Göteborgsregionen”, säger Haleh Medizadeh.

För mer information, kontakta: Gertrud Öjetoft, regionchef Vardaga, telefon 070-3114262 eller Haleh Mehdizadeh, VD Agaten Omsorg, telefon 070-0911741.