Vardaga och Drevviken bygger nytt äldreboende i Kävlinge kommun

Nu står det klart att Vardaga öppnar ytterligare ett äldreboende i egen regi i södra Sverige. Villa Fridsbo i Löddeköpinge får 60 platser och kommer att ligga i vackra omgivningar vid Norrevångsvägen, med utsikt över åkrar och den intilliggande Fridsbogården.

Byggnaden uppförs av fastighetsägaren Drevviken. Vardaga kommer att hyra fastigheten och stå för driften av boendet. Villa Fridsbo beräknas öppna under fjärde kvartalet 2021 och kommer då omges av en stor trädgård på nästan 1500 kvm med bland annat växthus, fruktträd och odlingslådor.

Invändigt inreds boendet enligt Vardagas prisbelönta boendekoncept. Inredningen kombinerar funktion med nordisk design och skapar en hemtrevlig, ombonad och funktionell boendemiljö. Färger och inredningsdetaljer är med grund i forskning och evidens anpassade till det åldrande ögat och underlättar för personer med demenssjukdom att orientera sig på boendet.

”Vi ser fram emot att kunna erbjuda ett fräscht äldreboende i en lugn, trivsam och vacker miljö i Löddeköpinge. Villa Fridsbo kompletterar Vardagas erbjudande av äldreboenden i egen regi i södra Sverige där vi växer rejält de närmaste åren”, säger Vardagas regionchef Susanne Sjöberg.

Det här är ett projekt med höga ambitioner. Vi ser verkligen fram emot att kunna bidra till en förstklassig äldreomsorg i Löddeköpinge”, säger Mårten Reveny, som representerar Drevviken i projektet.

”Det känns så bra att det blir ett nytt och fint boende i Löddeköpinge. Vi vet att många äldre vill kunna bo kvar med närhet till naturen, även när omsorgsbehov uppstår”, säger Pia Almström (M), kommunstyrelsens ordförande i Kävlinge.

För mer information, kontakta:
Susanne Sjöberg, regionchef Vardaga, +46 76 621 71 62, susanne.sjoberg@vardaga.se
Mårten Reveny, Drevviken, +46 70 721 82 05, marten@drevvikens.se
Pia Almström, ordförande kommunstyrelsen Kävlinge, +46 70 973 91 11, pia.almstrom@kavlinge.se

På Vardagas ca 80 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Våra 7 000 medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se