Vardaga öppnar nytt äldreboende i Eketånga

Ett nytt äldreboende, Villa Soldalen, ska byggas i Eketånga i Halmstad. Det blir 60 lägenheter med aktiviteter och rörelse som koncept.

Årsskiftet 2023/2024 planeras öppnande av det nya äldreboendet i Eketånga, på Soldalsvägen 14, i Halmstad. Äldreboendet ska drivas av omsorgsföretaget Vardaga och kommer att fokusera på aktiviteter och rörelse. Boendet kommer att rymma 60 lägenheter och uppförs av Fundament Fastigheter och KIAB Fastigheter i samarbete.

"Vi är glada över att snart få öppna ett nytt äldreboende i Halmstad", säger Gertrud Öjetoft, regionchef Vardaga Väst/Öst. "Allt fler blir allt äldre och det kommer att bli brist på äldreboenden i Sverige. Vardaga vill bidra till välfärdsutmaningen och nya Villa Soldalen är en del av det."

Villa Soldalen byggs i två våningar med en stor trädgård. Trädgården kommer att kunna nyttjas till många olika aktiviteter för de boende. Närheten till havet och naturen är också påtaglig vid boendet.

"Vi är stolta att återigen få förtroendet att uppföra ett äldreboende åt Vardaga, det ska bli roligt att komma igång och bygga detta", säger Anders Åqvist, VD Fundament Fastigheter. "Vi kommer att jobba hårt för att Villa Soldalen ska bli ett av de mest attraktiva äldreboendena i Halmstad."

Vardaga driver sedan tidigare Villa Hertig Knut i Halmstad, och Villa Soldalen blir således Vardagas andra äldreboende i kommunen.

Presstjänst
E-post: press@ambea.se