Vardaga öppnar nytt äldreboende i Växjö

Under våren 2027 kommer Vardaga att öppna sitt första äldreboende i Växjö – Villa Skytten. Etableringen skapar drygt 100 nya arbetstillfällen i kommunen.

Villa Skytten kommer att byggas på Skyttegatan i stadsdelen Öster. Boendet kommer att bestå av 80 lägenheter fördelat på åtta avdelningar. Därutöver kommer Villa Skytten vara utrustat med en stor takterrass och trädgård med tillhörande uteplats. Etableringen innebär att ungefär 100 nya arbetstillfällen tillkommer i kommunen.

- Det ska bli väldigt roligt att kunna erbjuda Växjöborna våra uppskattade omsorgstjänster i ett nytt och modernt äldreboende. Vi har fått ett gott intryck av kommunen och ser fram emot att etablera oss i Växjö, säger Susanne Sjöberg, vd. Vardaga.

Vardagas boenden är utformade för att varje omsorgstagare ska känna att det är deras hem och inrett enligt Vardags prisbelönta inredningskoncept. Det innebär att Vardagas arbetsmetoder och koncept är utformade för att ge en meningsfull vardag med ett stort inflytande för den enskilde.

Hållbarhet i fokus

Boendet byggs i samarbete med T3 Group AB och kommer att ägas av Northern Horizon. Fastigheten kommer att uppföras enligt Miljöbyggnad Silver med klimatbetong och solcellsanläggning. Allt i syfte att minska klimatavtrycket och bidra till ett hållbart samhälle.

- Jag är väldigt glad att vi fortsätter att växa och etablerar nya äldreboenden, trots en utmanade omvärld. Särskilt roligt är det att bygga tillsammans med T3 Group och Northern Horizon, som vi har ett mycket gott samarbete med, säger Jon van Geffen, Tillväxt- & Fastighetschef på Vardaga/Ambea.

- Det är vårt första projekt ihop, men god samverkan och korta beslutsvägar gör att jag redan ser fram emot nästa projekt, säger Jörgen Larsson, ägare T3 Group AB.

Presstjänst
E-post: press@ambea.se

På Vardagas över 100 enheter runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

Citat