Team Vårdpilen förvärvar Vård i Rosstorp AB

Report this content

Team Vårdpilen AB förvärvar Vård i Rosstorp AB av Filadelfiaförsamlingen i Stockholm.

Rosstorps äldreboende ligger i Rönninge strax utanför Stockholm. Det är byggt i herrgårdsstil, naturskönt beläget med utsikt över sjön Flaten. Dagrum och korridorer är möblerade med gamla, vackra möbler för att skapa trivsel och hemkänsla. Boendet har 65 platser där alla bor i egna rum med pentry och fransk balkong. All mat lagas från grunden i eget kök. Vården och omsorgen vilar på kristen värdegrund, men alla oavsett livsåskådning är välkomna.

– Förvärvet av Vård i Rosstorp är strategiskt mycket viktigt och en signal till vård- och omsorgsmarknaden om vilka värderingar som ska styra oss. Den mycket kompetenta ledningen och medarbetarna i Rosstorp kommer nu i ett större sammanhang, vilket blir ett lyft för såväl dem som Team Vårdpilens fortsatta utveckling, säger Kjell Stenudd, VD och koncernchef för Team Vårdpilen.

Filadelfiaförsamlingens ledning är nöjd:

– Det känns tryggt att veta att våra medarbetare kommer till ett så kompetent och långsiktigt företag som Team Vårdpilen. Verksamheten kommer att fortsätta drivas utifrån de värderingar som kännetecknat verksamheten i Rosstorp. Detta säkerställer en långsiktig utveckling, vilket skapar trygghet för såväl boende som personal, säger Sören Eskilsson administrativ chef i Filadelfia Stockholm.

Team Vårdpilen driver sedan tidigare hemtjänst, hemsjukvård och äldreboenden. Företaget har sitt huvudkontor i Sabbatsbergs sjukhus där man också driver närakuten i samverkan med husläkarjouren.

För ytterligare information, kontakta:

Kjell Stenudd, VD och koncernchef i Team Vårdpilen, 070-583 83 68

Sören Eskilsson, administrativ chef i Filadelfia Stockholm, 08-457 09 55

Team Vårdpilen är en nyfiken uppstickare och ett modernt vård- och omsorgsföretag med starka värderingar och högsta medicinska kompetens. Målet är att kombinera erfarenheterna från det större företaget med engagemanget och närheten från det mindre. Team Vårdpilen främjar entreprenörskap utan att göra avkall på struktur, organisation och kvalitet.

Taggar:

Citat