Team Vårdpilen har nöjet att presentera ny CFO

Report this content

Angelo Villaggi som är civilekonom samt har magister och kandidatexamen i ekonomi har den 1 februari tillträtt tjänsten som Team Vårdpilens ekonomichef. Angelo har en bred erfarenhet inom alla aspekter av redovisning, revision och ekonomisk förvaltning samt erfarenhet av finansiell rådgivning, strategisk utveckling, process effektivisering och förändringsledning.

Vidare har Angelo kunskap om alla områden av finans och affärsverksamhet och stark analytisk förmåga samt meriter inom internationella affärer och erfarenhet av att arbeta inom en ledningsgrupp med olika projekt.

-          Det är mycket glädjande att efter en noggrann rekryteringsfas ha glädjen att kunna knyta till oss en meriterad CFO av hög klass. Team Vårdpilen har mycket offensiva mål och skall 2018 ha en omsättning på 500 msek. Angelo har alla de kunskaper och egenskaper för att vara med på den resan, att Angelo dessutom älskar äldre människor och vill göra allt för att bidra till att utveckla branschen gjorde valet lätt säger Kjell Stenudd, VD och Koncernchef på Team Vårdpilen.

Kjell Stenudd, VD och koncernchef i Team Vårdpilen AB

Telefon 070-583 83 68

Team Vårdpilen är resultatet av många års hårt arbete och skall nu utgöra basen och plattformen för ett modernt och tidsenligt vård och omsorgsföretag med starka värderingar och den högsta medicinska kompetensen. Team Vårdpilens mål är att kombinera erfarenheterna från det mindre företaget med lärdomar från det större. I Team Vårdpilen främjar vi närhet, entreprenörskap och engagemang utan att göra avkall på struktur, organisation och kvalité

Team Vårdpilens affärsidé är att med välutbildad personal utföra våra uppdrag inom våra verksamhetsområden, vård och omsorg på ett sätt som tillgodoser och överträffar kundernas förväntningar och behov av kontinuitet, flexibilitet och självbestämmande.

Team Vårdpilen erbjuder en komplett vårdkedja till sina kunder, koncernen omsätter drygt 100 msek och har ca 250 medarbetare.

Taggar:

Citat

- Det är mycket glädjande att efter en noggrann rekryteringsfas ha glädjen att kunna knyta till oss en meriterad CFO av hög klass. Team Vårdpilen har mycket offensiva mål och skall 2018 ha en omsättning på 500 msek. Angelo har alla de kunskaper och egenskaper för att vara med på den resan, att Angelo dessutom älskar äldre människor och vill göra allt för att bidra till att utveckla branschen gjorde valet lätt säger Kjell Stenudd, VD och Koncernchef på Team Vårdpilen.
Kjell Stenudd