Vårdpilen bäst i Kvalitet!

Vårdpilens äldreboende Minerva har den bästa kvaliteten.

"Vi sätter en ny standard för en värdig äldreomsorg"

Team Vårdpilen och dess dotterbolag visar klass. Redan det första verksamhetsåret har Vårdpilens äldreboende Minerva i Sollentuna erhållit stadens bästa kvalitetsbetyg. Kommunen gör varje år en analys och undersökning genom sin kvalitetsbarometer där de äldre och dess anhöriga får svara och bedöma ett antal frågor och kriterier. Detta leder fram till ett sammanfattande betyg ett så kallat kvalitetsindex där Minerva får ett snittbetyg på 1,29 vilket är klart bäst i kommunen.

Lars Franson som är vårdchef i Team Vårdpilen säger: ”Detta visar att vi är på rätt väg men vi skall bli ännu bättre”.

Sandra Otarola som är verksamhetschef på Minerva vill ge en eloge till alla medarbetare som ger allt för att de äldre skall få uppleva sin tid på äldreboendet på bästa sätt. De som är intresserade att ta del av hur Vårdpilen jobbar för att sätta en ny standard på en värdig äldreomsorg är välkommen att ta kontakt med ledningen i företaget.

Lars Franson Vårdchef i Team Vårdpilen, telefon 070-429 39 99

Vårdpilen är ett företag med en lång erfarenhet av vård både inom hälso och sjukvård men även inom äldreomsorg genom egna äldreboenden samt egen beredskaps och jourverksamhet. Vi kombinerar erfarenheterna från det mindre företaget med lärdomar från det större. I Vårdpilen främjar vi närheten, entreprenörskapet och engagemanget utan att göra avkall på struktur, organisation och kvalitet. Vårdpilen är en del av Team Vårdpilen som är en koncern i stark tillväxt.

www.teamvardpilen.se

Taggar: