Ny SIFO om Östersjön - WWF och LRF tar tag mot övergödningen

WWF presenterar på måndag sin nya Östersjökampanj och en helt ny SIFO- undersökning om vad svenska folket anser om Östersjön. Samtidigt rapporterar vi om ett nytt samarbete mellan WWF och LRF för att minska övergödningen.

Tid: Måndag 23 juni kl 13.00 Plats: Scandic Sjöfartshotellet, Katarinavägen 26, Stockholm (T-bana Slussen) Möt: Lasse Gustavsson, generalsekreterare WWF Lars-Göran Pettersson, förbundsordförande LRF Lennart Gladh, projektkoordinator WWF Markus Hoffman, vattenexpert LRF Åsa Andersson, programchef WWF

VÄLKOMNA! För frågor, kontakta: Marie von Zeipel, pressekreterare WWF, 08-624 74 03, 070-629 10 77

Ulriksdals Slott 170 81 Solna

Tel: + 46 8 624 74 00 Fax: + 46 8 85 13 29 Mobil: 070 574 30 40