WWF ordnar konsert i Kungsträdgården med Love Generation och J-Son för att rädda regnskogen

På fredag den 3 juni håller WWF tillsammans med J-Son och Love Generation i två spelningar i Kungsträdgården för att informera om och samla in pengar till sitt trädplanteringsprojekt för att rädda regnskogen i Borneo.

Popgruppen Love Generation tävlade bland annat i årets Melodifestival med låten "Dance alone". Gruppen grundades 2010 av världsproducenten RedOne och består av de fyra musikaliskt begåvande tjejerna Charly Q, Cornelia, Melanie och Mikaela. På fredag kommer de garanterat att sprida glädje och energi på scenen. Efter konserten kommer artisterna att skriva autografer framför scenen. WWF delar ut idolkort till publiken.

Kritikerrosade J-Son släppte sitt första, och grammisnominerade, debutalbum "Never half stepping" år 2009. På fredag kommer han bland annat uppträda med sin nya singel "Destination sky". J-Son har valt att skänka alla intäkter från den nya singeln till WWFs trädplanteringsprojekt på Borneo. Eftersom han den senaste tiden mest arbetat med att skriva musik till sitt nya album "Gallery" som kommer ut senare i år, tycker han att det ska bli väldigt kul att på fredag återigen uppträda live inför publiken i Kungsan. "Destination sky" är den första singeln från hans kommande album. Genom att ladda ner singeln och SMS:a AID till 72950 stödjer du kampanjen med 9 kronor (en krona utöver detta går till trafikkostnader).

Kvällens värd är WWFs kommunikationschef Mariann Eriksson. Hon kommer att berätta mer om WWFs trädplanteringsprojekt, om den hotade regnskogen i Borneo och vad vi gemensamt kan göra för att rädda den.

Detta arrangemang anordnas i samarbete med Jonas Johnson från Legend Music Group och Smaka på Stockholm som hålls i Kungsträdgården. I år har man satsat stort på miljöfrågorna och hela evenemanget är Miljödiplomerat. Till exempel så erbjuder man inte mindre än 17 olika Kravmärkta restauranger.

För mer information, kontakta: Mariann Eriksson, kommunikationschef WWF, 0706-87 33 31 Marie von Zeipel, pressansvarig WWF, 08-624 74 03, 070-629 10 77 marie.vonzeipel@wwf.se