Värmeprodukter AB expanderar ytterligare och anställer ny säljare

Report this content

Värmeprodukter AB, som ingår i Ernströmgruppen, utökar nu sin verksamhet ytterligare och anställer Robert Skönvall som ny säljare.
– Bioenergi har en stor marknad i Sverige. Eldning med pellets ger till exempel halverade kostnader jämfört med olja. Driften är säker och dessutom i allra högsta grad miljövänlig. Vi ser oerhört positivt på framtiden, säger Andreas Löfgren, vd för Värmeprodukter.

Värmeprodukter har som affärsidé att utveckla, marknadsföra och leverera kundanpassade pannanläggningar för biobränslen i effektområdet 100 – 1000 kW, så kallad närvärme. Man gör bland annat en mycket medveten satsning på landets kommunala energibolag, som har ett allt större behov av nya och mindre anläggningar exempelvis till områden utanför tätorten.

– Under 2006 tredubblade vi omsättningen från 10 till 30 miljoner. Utbyggnaden av närvärmen fortsätter runt om i Sverige och försäljningen går bra. Därför anställer vi nu en säljare till, säger Andreas Löfgren, vd för Värmeprodukter.

Robert Skönvall är ny säljare för område Sydost. Robert har under många år arbetat med instrumentering, bland annat åtta år som produktansvarig för ”tryck och temperatur” på Afriso Ema AB.
– Jag märkte hur het marknaden för bioenergi och pelletspannor är redan i mitt förra arbete. Det här är verkligen en spännande bransch, säger Robert Skönvall.