Inbjudan till presskonferens

Varyag Resources är en nybildad koncern vars mål är att ge aktieägarna god totalavkastning genom att främst investera i onoterade bolag inom råvarusektorn i Ryssland och de forna Sovjetrepublikerna (OSS). Genom Varyag Resources öppnas unika möjligheter för privata placerare att investera i onoterade bolag, så kallad private equity, med en attraktiv avkastningspotential i förhållande till risk. Varyag Resources avses att tas upp till handel på Stockholmsbörsens nystartade lista First North den 22 juni. I samband med noteringen planeras en nyemission om lägst 400 mkr och högst 1 000 mkr. Med anledning härav håller Varyag Resources en presskonferens klockan 10:30 i HQ Banks lokaler på Norrlandsgatan 15 D i Stockholm. Vid presskonferensen deltar styrelseordförande Sven Hirdman, VD Torbjörn Gunnarsson samt Aleksandr Williams chef för ryska investeringsteamet. Prospekt kan laddas ned från: www.varyag.se, www.hq.se och www.avanza.se För ytterligare information kontakta: Michael Wallin, 0708-788 019