Offentliggörande av tillägg till prospekt avseende inbjudan till teckning av aktier i Varyag Resources AB

Detta pressmeddelande får inte distribueras eller offentliggöras i Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada eller Nya Zeeland. Varyag Resources AB (”Bolaget”) har idag, den 29 juni 2006, offentliggjort tillägg till prospekt avseende inbjudan till teckning av aktier i Varyag Resources AB (”Tilläggsprospektet”). Tilläggsprospektet har upprättats till följd av att styrelsen i Varyag Resources AB beslutat att förlänga anmälningsperioden i Erbjudandet att teckna aktier i Bolaget till och med den 27 juli 2006¹. Tilläggsprospektet har, liksom det tidigare publicerat prospektet ”Inbjudan till teckning av aktier i Varyag Resources AB” daterat den 18 maj 2006, godkänts och registrerats av Finansinspektionen. Prospektet avseende inbjudan till teckning av aktier i Varyag Resources AB består därmed av två delar, Tilläggsprospektet samt det tidigare publicerade prospektet daterat den 18 maj 2006. De två delarna skall således läsas tillsammans. Båda dokumenten finns tillgängliga på Bolagets hemsida (www.varyag.se), HQ Banks hemsida (www.hq.se) samt Avanzas hemsida (www.avanza.se). Dokumenten kan även beställas i tryckt format på telefonnummer +46 (0)8 700 00 99. Anmälan som inlämnats innan Tilläggsprospektet offentliggjordes kan återkallas till och med den 7 juli 2006 i enlighet med Villkor och anvisningar i Tilläggsprospektet. Anmälan som ej återkallas förblir bindande. Intressenter som anmält teckning av aktier i Bolaget och som önskar kvarstå med sin gjorda anmälan behöver inte vidta några åtgärder med anledning av förlängningen av Erbjudandet. Erbjudandet omfattar en nyemission om högst 20 miljoner aktier och lägst 8 miljoner aktier. Priset på de nyemitterade aktierna uppgår till 50 kr per aktie, vilket innebär att nyemissionen kommer att kunna tillföra Bolaget högst 1 000 mkr och lägst 400 mkr. Härutöver kan Bolaget tillföras ytterliggare 150 mkr motsvarande 3 miljoner aktier genom utnyttjande av en övertilldelningsoption.