Rindö Hamn vidareutvecklas med kajakcenter

Det skärdgårdsnära bostadsområdet Rindö Hamn vidareutvecklas genom etableringen av kajakcentret Vaxholms Brygghus. Området, som byggs och förvaltas av fastighetsbolaget Vasallen, stärker därmed sin profil som ett boende med stark sport- och friluftsprofil.

Kajakcentret Vaxholms Brygghus öppnar i mitten av april på Rindö Hamns östra sida, cirka tjugo meter från Grenadjärbryggan dit Waxholmsbolagets båtar anländer. Centret drivs av den före detta länspolismästaren Kalle Wallin med familj samt vänner och erbjuder förutom uthyrning av kajaker även guide- och evenemangsverksamhet, ett café och en butik med kajaker och friluftsutrusning. Vintertid planeras långfärdsskridsoturer i den utsträckning isarna tillåter.

-     Vi vill vara en motvikt till storstaden och ge människor positiva upplevelser av naturen. Vi vill också vara med och utveckla Stockholms Skärgård, och Rindö Hamn är så nära skärgården man kan komma. Från kajakcentret kommer vi kunna erbjuda skräddarsydda evenemang i olika omfattning till såväl företag som privatpersoner. Det kan handla om allt ifrån en veckopaddling ut till Nassa Skärgård vid havsbandet till dagsturer i innerskärgården, säger Kalle Wallin, en av grundarna och initiativtagarna till Vaxholms Brygghus.

För fastighetsbolaget Vasallen innebär etableringen att bostadsutvecklingsprojektet Rindö Hamn nu ytterligare kompletteras med en stark sport- och friluftsprofil. Lägenheterna i Rindö Hamns andra etapp är snart slutsålda och Vasallen förbereder nu säljstarten av den tredje etappen.

-     I vår andra etapp med bostadsrätter har vi noterat en högre andel unga barnfamiljer bland köparna än i den första etappen. Gemensamt för de flesta köparna oavsett ålder är att man värdesätter skärgårdsmiljön och det lättillgängliga friluftslivet i sitt boende. Etableringen av kajakcentret stärker profilen för Rindö Hamn som ett livsstilsboende och är helt i linje med vår ambition för området, säger Fredrik Brehmer, Fastighetschef på Vasallen.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Fredrik Brehmer, Fastighetschef Rindö Hamn, Vasallen Vaxholm AB

08-50 30 57 45

fredrik.brehmer@vasallen.se

Kalle Wallin, Kajakcentret Vaxholms Brygghus

kalle.wallin@tele2.se

Om Vasallen:
Vasallen är en renodlad fastighetsutvecklare som driver projekt från köp till försäljning med fokus på tillväxtorter i Sverige. Vasallen utvecklar idag 591 000 kvm lokalyta och 637 hektar mark på nio orter i landet. Läs mer på www.vasallen.se

Taggar: