Vasallen anställer ny fastighetschef till Vaxholm

Vasallen anställer Fredrik Brehmer som ny fastighetschef i Rindö Hamn, Vaxholm för att verkställa planerna för omvandlingen av det gamla regementet KA1 till en komplett stadsdel med sjönära boenden, hamn, skola, handel, verksamheter och service. Fredrik Brehmer tillträder tjänsten den 1 april 2011.

Fredrik Brehmer har de senaste sju åren arbetat med fastighetsutveckling som VD för företagen JEFF Fastighetsutveckling och Modern Living. Flera år i hotell- och restaurangbranschen och VD för Sandrew Metronome har bidragit till stor kompetens och erfarenhet inom marknad och försäljning. Detta i kombination med bygg- och fastighetsutvecklingsbranschen ger honom en stor förståelse för Vasallens verksamhet och visionen för Rindö Hamn som nu går in i en produktionsfas.

-          Det finns en stor utvecklingspotential i området med dess historiska miljö och marina i kombination med ny arkitektur. Det är en spännande utmaning att få vara med och utveckla Rindö Hamn till ett attraktivt skärgårdsnära bostadsområde, säger Fredrik Brehmer, tillträdande fastighetschef för Vasallens bestånd i Vaxholm.

Som fastighetschef för Vaxholm kommer Fredrik Brehmer att ha en viktig roll för den fortsatta utvecklingen av området.

-          Fredrik Brehmer har precis rätt profil för den utvecklingsfas Rindö Hamn nu går in i. Vi värdesätter särskilt att han har en bred erfarenhet från olika områden, både fastighetsutveckling och marknad/försäljning, vilket kommer till stor nytta hos oss, säger Fredrik Pettersson, Affärsområdeschef Vasallen Mellansverige.

Kontakt
Fredrik Brehmer, tillträdande fastighetschef Vasallen Vaxholm, tel 0768-53 22 22
Fredrik Pettersson, Affärsområdeschef Vasallen Mellansverige, tel 070-666 07 44

Om Vasallen