Vasallen och Quality Resort inleder hotellsamarbete på Rindö

Fastighetsutvecklingsbolaget Vasallen och Quality Resort inleder ett samarbete om ett större spa- och konferenshotell i Rindö Hamn, i närheten av Vaxholm. Hotellet är en del i arbetet med en ny detaljplan för Rindö Hamn som bedrivs av Vasallen och Vaxholms Stad. Utöver hotellet planeras också för utveckling av hamnen och 450 bostäder i området. Målet är att skapa ett attraktivt skärgårdsboende i närheten av Stockholm.

Vasallen arbetar sedan flera år med att omvandla Rindö Hamn till en attraktiv boende- och upplevelsemiljö. Det pågår en upprustning av den gamla hamnen som i ett första skede kommer att få cirka 250 båtplatser, anläggning av en ny brygga för Waxholmsbolagets trafik och ombyggnad av den första av de äldre kasernerna till ett bostadshus med 42 exklusiva bostadsrätter. Med hotellsamarbetet tas nu ytterligare ett steg i omvandlingen.

-          Vi är mycket nöjda med samarbetet med Quality Resort. Quality Resort är en del av Nordic Choice Hotels, ett av Nordens ledande hotellbolag, med spännande erfarenheter från lyckade hotellsatsningar inom spa och konferens. Vi har redan kunnat konstatera att de kommer att kunna bidra på ett mycket positivt sätt. Tillsammans kan vi bygga ett modernt och spännande hotell i Stockholms närområde, säger Håkan Steinbüchel, VD Vasallen AB.

Quality Resort har för avsikt att driva hotellet, som enligt detaljplanen kommer att ligga centralt placerat med utsikt över Oxdjupet och Stockholms inlopp.

-          Platsen för hotellet med områdets historiska arkitektur, skärgårdskänslan med en levande hamn och närheten till huvudstaden ser vi som ett självklart val för företag som ska ha konferens och människor som snabbt vill komma bort från storstadens brus, säger André Schreiner, VD i Quality Resort.

Vasallen för också diskussioner med potentiella investerare. Målet är att få in den framtida ägaren tidigt i processen för att utveckla projektet tillsammans med Vasallen och Choice.

Vid frågor, vänligen kontakta
Håkan Steinbüchel, VD, Vasallen AB, tel: 019-764 86 01, mobil: 073-094 94 30
André Schreiner, Quality Resort, mobil: +0047 995 07 373

Om Vasallen
Vasallen är en renodlad fastighetsutvecklare som driver projekt från köp till försäljning med fokus på tillväxtorter i Sverige. Vasallen utvecklar idag 440 000 kvm lokalyta och 560 hektar mark på 9 orter i landet. Läs mer på www.vasallen.se

Om Quality Resort
Quality Resort ingår i Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkedjor med en årlig omsättning på mer än 6,2 miljarder NOK och över 9 200 anställda. Quality Resort är upplevelsehotell med kurs- och konferensmöjligheter i närheten av attraktiva resmål. Quality Resort har 14 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Taggar: