Vasallen Sveriges bästa hyresvärd 2005

Vasallen är Sveriges bästa hyresvärd – i alla fall enligt hyresgästerna i den nationella undersökningen Fastighetsbarometern som genomförs av Fastighetsägarna Sverige varje år. Vasallen fick ett nöjd-kund-index (NKI) på 81 – vilket är det högsta värde som uppnåtts för kommersiella fastigheter sedan mätningen startade 1993.

Fastighetsbarometern bygger på telefonintervjuer med hyresgäster i olika Svenska fastighetsbolag där de får värdera ett antal angelägna områden, t ex service, lokalstandard, pris osv. Vasallen deltog i Fastighetsbarometern för första gången förra året och slutade då på en hedrande andra plats med ett NKI på 77. Men i år uppnåddes toppositionen som hyresvärd. - Det har alltid varit vårt mål, att vi ska framstå som hyresgästernas bästa alternativ, och det är fantastiskt roligt att vi nu får ett konkret bevis på att vi lyckats, säger Jan-Peter Jonsson, VD i Vasallen AB. Dialog bakom framgången Vasallen är ett statligt bolag med uppdrag att förvärva nedlagda regementen och andra försvarsfastigheter och utveckla dem till attraktiva och levande stadsdelar med ny verksamhet. När områdena har fått nytt liv säljs fastigheterna på kommersiella villkor. Det goda resultatet i Fastighetsbarometern förklarar Jan-Peter Jonsson med ett målmedvetet och strukturerat kundarbete baserat på en nära dialog runt hyresgästernas behov. - Vasallens framgång bygger på våra medarbetares goda insatser och deras fokus på att skapa och underhålla goda relationer. Det är ett förhållningssätt som skapar värden för både Vasallen och hyresgästen.