Västermalmsgallerian bjuder in till hundvänlig shopping

Människans bästa vän är inte alltid välkommen där människor är. Men nu siktar Västermalmsgallerian på att bli Stockholms bästa shoppingalternativ för både två- och fyrfotningar – alla är lika välkomna. I höstens reklamkampanj visas de senaste nyheterna genom hundarnas perspektiv.

”Att vi är en hundvänlig handelsplats har varit något som många visat sin uppskattning kring och pratat med oss om. Därför vill vi lyfta till en ny nivå och ge tillbaka till våra besökare, såväl människa som djur. Redan när vi börjat kommunicera kring kampanjen har vi fått fantastiska reaktioner från Kungsholmens hundägare via våra sociala medier” säger Emma Norén, marknadsansvarig för Västermalmsgallerian.

Med start lördagen 29 september och två lördagar framåt öppnar en hundlounge i Västermalmsgallerian där hundar får vila medan matte eller husse shoppar och där det alltid finns färskt vatten att tillgå. I loungen kommer dessutom presenter till alla hundar delas ut och Arken Zoo på Kungsholmen finns på plats för att visa höstnyheter och ha tävlingar om presentkort på hundfoder.

Utöver detta har det även tagits fram en speciell hund-annonstavla som uppmärksammar alla hundar i Kronobergsparken på helgernas tillställningar.

Marta Jarzabek Hulthén, presskontakt AMF Fastigheter
E-post: marta.jarzabek-hulthen@amffastigheter.se
Tel: +46 70 58 05 88

Att vi är en hundvänlig handelsplats har varit något som många visat sin uppskattning kring och pratat med oss om. Därför vill vi lyfta till en ny nivå och ge tillbaka till våra besökare, såväl människa som djur. Redan när vi börjat kommunicera kring kampanjen har vi fått fantastiska reaktioner från Kungsholmens hundägare via våra sociala medier.
Emma Norén, marknadsansvarig för Västermalmsgallerian