Allan Johansson slutar på TTELA

Report this content

Chefredaktör Allan Johansson kommer att lämna TTELA och Västkustmedia AB under mars månad.

Allan Johansson har varit chefredaktör för tidningen sedan Bohusläningen Intressenter förvärvade Tvåstads Tidnings AB sommaren 2007. Allan Johansson började på Trollhättans Tidning 1986 och har sedan dess innehaft ett antal olika befattningar på redaktionen. I det synergiarbete som genomfördes i samband med bildandet av Västkustmedia och i det lyckosamma arbete som bedrivits för att vända den negativa upplagetrenden har Allan Johansson haft en central roll. -Det känns rätt för mig att sluta nu. Vissa kapitel är färdigskrivna. Vi har genomfört nödvändiga besparingar och lyckats vända TTELAs upplageras. Kommande kapitel får min efterträdare skriva, förklarar Allan Johansson. -Jag uppskattar den insats som Allan Johansson gjort men respekterar hans beslut att sluta, säger Tommy Hermansson, VD Västkustmedia AB. Rekryteringen av Allan Johanssons efterträdare inleds omedelbart. Under rekryteringstiden får ledningsfrågan för TTELA en tillfällig lösning.

Taggar: