Ny lunchguide i tre mediekanaler för Bohusläningen, TTELA, Hallandsposten och Hallands Nyheter

Report this content

Vad står på lunchmenyn ute på stan idag? Nya Lunchguiden berättar det såväl i tidningen som på webben och i mobilen. Nu har nya Lunchguiden lanserats på fyra tidningar inom Mediabolaget Västkusten.

Precis som tidigare kommer hela veckans meny som en annons i tidningen på måndagar. På webben är nya Lunchguiden en tjänst med sökmotor och filtrering, där man får bra överblick och även kan lista sina favoriter. Länken till Lunchguiden i mobilen får man genom ett sms, eller via sajten, för att sedan spara ner den i telefonen. Via GPS känner mobiltjänsten av restauranger i närheten och visar en lista på de som är med. Man kan även göra en lista med egna ”favoriter”. Tjänsten fungerar i alla typer av mobiler.

– Vi ser redan att restaurangerna når nya målgrupper och får större träffsäkerhet i sin marknadskommunikation, säger Ann Andersson, Marknadschef digitala medier, Mediabolaget Västkusten. – Vi är glada och stolta att kunna erbjuda en helhetslösning för våra annonsörer som även innehåller en mobillösning. Nu hamnar lunchmenyerna rakt ner i fickan på matgästerna.

www.hallandsposten.se/lunchguiden, www.hn.se/lunchguiden,
www.ttela.se/lunchguiden, www.bohuslaningen.se/lunchguiden

Lunchguiden till mobilen, SMS:a något av följande prefix till 72 099: HP lunch, HN lunch, TTELA lunch eller BHN lunch

För ytterligare information, kontakta:
Ann Andersson 010-471 50 14
Marknadschef digitala medier, Mediabolaget Västkusten

Lunchguiden ingår i Mediabolaget Västkusten AB, ett affärsområde i Stampen-gruppen. I Mediabolaget Västkusten ingår också Mediabolaget i Halland AB ( Hallands Nyheter och Hallandsposten) och Västkustmedia AB (Bohusläningen, TTELA och Strömstad Tidning).

Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. www.stampen.com

Taggar: