Ny tidning startar i Halmstad

Report this content

Gratistidningar i Väst AB, som ger ut Varbergs Posten och Falkenbergs Posten, startar nu en ny tidning i Halmstad. Första numret beräknas komma ut i augusti. Tidningen ska heta Halmstad 7 dagar och kommer att distribueras en gång i veckan till alla hushåll i Halmstad.

Gratistidningar i Väst AB har förvärvat utgivningsbevisen för Halmstadliv och Image från Ormsmarck Media Group AB och i samband med detta knutit Joakim Ormsmarck till sig. Halmstadliv och Image kommer att läggas ned och istället kommer Joakim Ormsmarck att driva annonsförsäljningen för Halmstad 7 dagar.

- Vi vill ta upp konkurrensen med Lokaltidningen Halmstad, säger Roger Thilander, VD i Gratistidningar i Väst AB. Den nya tidningen kommer att blir både en konkurrent och ett komplement till Hallandsposten, vilket kommer att bli positivt för våra läsare och annonsörer. Det blir två helt separata produkter och inget samarbete varken redaktionellt eller kommersiellt, avslutar Roger Thilander.

För mer information:
Boine Gepertz, VD Mediabolaget Västkusten, 010-471 50 30
Roger Thilander, VD Gratistidningar i Väst AB, 0340-17710

Gratistidningar i Väst AB ägs av Mediabolaget Västkusten AB, ett affärsområde i Stampen-gruppen. I Mediabolaget Västkusten ingår också Mediabolaget i Halland AB ( Hallands Nyheter och Hallandsposten) och Västkustmedia AB (Bohusläningen, TTELA och Strömstad Tidning).

Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. www.stampen.com

Taggar: