Vator Securities utser Mikael Hasslegren till Senior Advisor

Report this content

Mikael Hasslegren utses som Senior Advisor till Vator Securities. Mikael har över 15 års erfarenhet som topprankad Equity Advisor och institutionell aktiemäklare. Han kommer senast från Danske Bank där han arbetade som Senior Advisor med kapitalanskaffningar inom Equity & Corporate Debt.

”Jag är mycket glad över att arbeta som Senior Advisor till Vator Securities. Bolaget har byggt ett varumärke som aktivister inom investment banking där engagemanget för att leverera på kundens önskemål är slående stort. Samtidigt rör sig Vator Securities portfölj av Corporate Finance-kunder allt mer mot börsens huvudmarknad med primärtransaktioner i halvmiljardkronorsnivån,” säger Mikael Hasslegren.

Homan Panahi, VD för Vator Securities, kommenterar: ”Jag är stolt över vårt track-record bestående av lyckade börsintroduktioner med mycket god efterföljande kursutveckling. Flera av våra befintliga och nya Corporate Finance-kunder har sprängt miljardvallen i marknadsvärde och söker sig till huvudmarknaden. Därför är jag mycket glad över att ha Mikael Hasslegren vid vår sida nu när vi förbereder oss för allt större kapitalanskaffningar och börsintroduktioner av snabbt växande bolag.”

För mer information, vänligen kontakta:
Homan Panahi, VD Vator Securities
E-post: homan@vatorsec.se

Om Vator Securities
Vator Securities tillhandahåller corporate finance-tjänster till snabbväxande bolag och kapitalförvaltningstjänster till kunder vars finansiella portföljer överstiger 5 miljoner kronor. Vator Securities grundades år 2009 i Stockholm och är till huvuddelen partnerägt.

Taggar: