26 fots skön ingenjörskonst

Pursuit DC 265 Dual Console är en helt ny modellserie i Pursuits sortiment. 26-fotaren sätter en helt ny nivå för design, ingenjörskonst och prestanda i denna snabbväxande båtklass.

- Med ett innovativt och väldesignat skrov samt minutiöst planerad inredning och utrustning är det den ultimata allroundbåten som erbjuder hög fart, äventyr, robusthet samt elegans och hög komfort, säger Mats Andersson, säljare och delägare på Gulves Stockholm.

DC 265 har en bottenvinkel på 21 grader och mäter 7,87 meter i längd och 2,67 meter i bredd. Den är standardutrustad med en 300 hästars Yamahamotor, med möjlighet att uppgradera till 350 hk då den lätt gör 48 knop.

Skrovet är specifikt utvecklat för sjösporter och äventyr, men fungerar även utmärkt för lugnare aktiviteter och långa utflykter med familjen. Det finns till och med en mycket bekväm toalett med handfat och en infälld diskho ombord samt gott om andra smakfullt dolda och praktiska förvaringsutrymmen.

DC 265 Dual Console kostar från 1 066 300 kr, med 300 hk fyrtakts Yamahamotor.

Gulves Stockholm är med 1800 kvadratmeters showroom, i Stockholmsförorten Älvsjö, ett av Nordens största försäljningsställen för motorbåtar. Företaget säljer flera av världens mest exklusiva motorbåtsmärken och är generalagent för bland annat Chris-Craft, Pursuit, Tiara och Boston Whaler i Sverige. Även Riva, Albemarle, Baja och MasterCraft ingår i sortimentet samt enstaka exklusiva bilmodeller med smala produktionsserier från Mercedes-Benz och Porsche. Under 2010 blev Gulves Stockholm Pursuits och Chris-Crafts största handlare utanför USA. Företaget startade 2004 samt ägs och drivs av bröderna Mats och Lars Andersson. Läs mer på: www.gulvestockholm.se