Chris-Craft Launch 20 lanseras i Sverige

Chris-Crafts nya 20-fotare Launch 20 finns nu i Sverige, i Gulves Stockholms showroom. Det är en sportig så kallad bowridermodell i klassisk Chris-Craft-stil som är utrustad med en vass V8 260 hästars Mercruiser och erbjuder mycket kraft och komfort.

- Chris-Craft Launch 20 är en mycket vacker, kraftfull och snabb motorbåt i premiumklassen med toppfarter upp till 49 knop! Det är en perfekt båt för vattenskidåkning och wakeboarding, eller för den äventyrliga familjen som ställer höga krav på komfort, kvalitet och design. Den har de klassiskt vackra linjerna och kromade detaljerna som så starkt framhäver Chris-Crafts identitet och styrka. Och bakom den 50-talsinspirerade och kromade instrumentpanelen, i det skålformade förarsätet, känns det som om du sitter i en sportbil, säger Mats Andersson på Gulves Stockholm som är generalagent för Chris-Craft.

Launch 20 mäter 6,15 meter i längd och 2,41 meter i bredd. Den erbjuder stabil gång oavsett väder och sjö. Med ett robust och väldesignat skrov svarar den följsamt på sjöns uttryck och snabbt på förarens manövrar. Det finns gott om plats med mycket bekväma säten och mjuka soffor. I den öppna fören kan två vuxna njuta av en fartfylld och uppfriskande nära-havet-upplevelse. I aktern finns plats för fem vuxna, inklusive föraren. Under en lucka i durken får vattenskidorna, wakeboarden eller annan utrymmeskrävande utrustning smidigt plats. Den extrautrustade Launch 20 Heritage Edition har bland annat teak på badbryggan och på skarndäck.

Mer om Chris-Craft Launch 20: www.gulvestockholm.se

Gulves Stockholm är med 1800 kvadratmeters showroom, i Stockholmsförorten Älvsjö, ett av Nordens största försäljningsställen för motorbåtar. Företaget säljer flera av världens mest exklusiva motorbåtsmärken och är generalagent för bland annat Chris-Craft, Pursuit och Tiara i Sverige. Även Riva, Boston Whaler, Albemarle, Baja och MasterCraft ingår i sortimentet samt enstaka exklusiva bilmodeller med smala produktionsserier från Mercedes-Benz och Porsche. Företaget startade 2004 samt ägs och drivs av bröderna Mats och Lars Andersson. Läs mer på: www.gulvestockholm.se