Chris-Craft Silver Bullet är vampyrernas favoritbåt

Trots att vampyrer i normala fall är livrädda för silverkulor väljer vår tids mest kända vampyrer Edward Cullen och Bella Swan Chris-Craft Silver Bullet för att ta sig säkert och snabbt ut i det brasilianska öriket i den senaste Twilight-filmen som hade premiär den 16 november. Silver Bullet är en tjugo fots så kallad limited edition med en produktionsserie om endast 150 exemplar.

- Det är enormt roligt att produktionsbolaget bakom Twilight valt Chris-Craft Silver Bullet för att förgylla scenerna till havs i den senaste filmen Breaking Dawn. Men det är inte så konstigt. Silver Bullet är tveklöst en av båtvärldens vassaste daycruisers med en glänsande finish och klassisk stilfullhet, helt i linje med Cullens smak och krav på kvalitet och design. Sedan finns det självklart en stark symbolik i att en vampyr kör och bemästrar en silverfärgad båt eftersom det är deras mest fruktade metall. Att den sedan gör över 60 knop med valfri 300 hästars Mercury- eller Volvo Penta-motor ger vilken varelse som helst ståpäls, med eller utan superkrafter, konstaterar Göran Andersson på Vått, generalagent och återförsäljare för Chris-Craft.

Chris-Craft Silver Bullet 20 Limited Edition används i scenerna där Edward Cullen (spelas av Robert Pattison) och Bella Swan (spelas av Kristin Stewart) åker ut till Cullens privata ö utanför Brasilien för att fira deras smekmånad.

Sportkänslan i Silver Bullet är fullständig. Det känns som att kliva in i och köra en riktig sportbil och det är den enda 20-fotaren i världen med en standardiserad V6-konfiguration som planar på mindre än tre sekunder. Silver Bullet är skapad med den unika skrovfärgen i silver metallic samt teak på skarndäck och badplattformen, i durken och längs med kanterna. Dessutom har den specialdesignad och elfenbenskrämvit- alternativt beigefärgad klädsel i sittbrunnen. Det har hittills tillverkats 42 exemplar av Silver Bullet av totalt 150 möjliga. Chris-Craft har också utvecklat ett enda exemplar av Corsair 25 Heritage Trim i Silver Bullet-utförande. Den världsunika båten finns för närvande hos Vått.

För bilder och mer information om Chris-Craft Silver Bullet 20 Limited Edition >>

För bilder och mer information om Chris-Craft Corsair 25 Heritage Trim i Silver Bullet-utförande >>

Vått (f.d. Gulves Stockholm) är med 1800 kvadratmeters showroom, i Stockholmsförorten Älvsjö, ett av Nordens största försäljningsställen för motorbåtar. Företaget säljer flera av världens mest exklusiva motorbåtsmärken och är generalagent för bland annat Chris-Craft, Pursuit, Tiara och Boston Whaler i Sverige. Även Riva och Baja ingår i sortimentet samt enstaka exklusiva bilmodeller med smala produktionsserier från Mercedes-Benz och Porsche. Under 2010 blev Vått Pursuits och Chris-Crafts största handlare utanför USA. Företaget startade 2004 samt ägs och drivs av bröderna Mats och Lars Andersson. Läs mer på: www.vatt.se