Gulves Stockholm blir Vått

Båtagenturen Gulves Stockholm, med butik och showroom i Stockholmsförorten Älvsjö, byter namn till Vått. Namnbytet är en del i företagets förnyelse och omprofilering mot en mer nischad och fartfylld inriktning.

- Nu höjer vi farten samtidigt som vi ökar fokuseringen på våra starkaste varumärken Chris-Craft, Pursuit, Tiara och Boston Whaler, som vi också är generalagenter för. Det innebär att vi minskar antalet båtmärken i showroomet för att istället kunna erbjuda fler lagerhållna modeller och bättre service inom Chris-Craft, Pursuit, Tiara och Boston Whaler. Förändringen kräver ett namnbyte anser vi. Nu kör vi så det stänker. Vad passar då bättre än Vått?, säger Mats Andersson, delägare och säljare på Vått.

När verksamheten startade 2004 sålde och marknadsförde Gulves Stockholm nio olika varumärken. Under de senaste två åren har företaget valt att minska antalet båtmärken för att istället fokusera på några av branschens mest populära och välrenommerade som Chris-Craft, Pursuit, Tiara och Boston Whaler. Ansträngningarna har också resulterat i att företaget har blivit generalagent för nämnda båtmärken och under 2010 blev Vått (Gulves Stockholm) Chris-Crafts och Pursuits största handlare utanför USA.

Vått visar 15 båtar på Allt för sjön

På båtmässan Allt för sjön, den 5-13 mars, ställer Vått ut minst 15 båtar från Chris-Craft, Pursuit och Boston Whaler. Bland annat visas Chris-Craft Corsair 28 Heritage Edition, Pursuit OS 345 Offshore och Boston Whaler 170 Super Sport. Du hittar Vått i montrarna B05:31 och B06:31.

Vått (f.d. Gulves Stockholm) är med 1800 kvadratmeters showroom, i Stockholmsförorten Älvsjö, ett av Nordens största försäljningsställen för motorbåtar. Företaget säljer flera av världens mest exklusiva motorbåtsmärken och är generalagent för bland annat Chris-Craft, Pursuit, Tiara och Boston Whaler i Sverige. Även Riva och Baja ingår i sortimentet samt enstaka exklusiva bilmodeller med smala produktionsserier från Mercedes-Benz och Porsche. Under 2010 blev Vått Pursuits och Chris-Crafts största handlare utanför USA. Företaget startade 2004 samt ägs och drivs av bröderna Mats och Lars Andersson. Läs mer på: www.vatt.se