Nya Pursuit OS 345 ger lyxkraft på sjön

Sveriges första exemplar av nya Pursuit OS 345 finns nu i Gulves Stockholms showroom i Älvsjö, Stockholm. Pursuit OS 345 är en av årets mest intressanta nykomlingar inom motorbåtarnas premiumklass och erbjuder mycket kraft och hög komfort med dubbla Yahama 350 hästars V8-motorer och gott om utrymme.

- Båten är ett riktigt kraft- och lyxpaket! Yahama F350 är dessutom världens största, starkaste och första V8 fyrtaktsutombordare. Dessutom har båten en läcker design och är mycket bra planerad där varje millimeter utnyttjas optimalt. Och den erbjuder hemmets alla bekvämligheter utan att göra avkall på prestanda och fart, säger Mats Andersson på Gulves Stockholm.

Pursuit OS 345 följer sin storasyster OS 375 vad gäller design och komfort. I styrhytten har du 360 graders fri sikt och i det välutrustade pentryt finns gott om utrymmes- och arbetsplats. Även kojplatserna är väl tilltagna och bekväma med plats för minst fyra vuxna. Den avancerade klimatanläggningen håller temperaturen på en bekväm nivå oavsett väder och årstid. Och självklart finns en rymlig dusch och toalett ombord, allt med genomtänkta designdetaljer av högsta klass.

Läs mer på: www.gulvestockholm.se

Tel: + 46709376000

Gulves Stockholm är med 1800 kvadratmeters showroom, i Stockholmsförorten Älvsjö, ett av Nordens största försäljningsställen för motorbåtar. Företaget säljer flera av världens mest exklusiva motorbåtsmärken och är generalagent för bland annat Chris-Craft, Pursuit och Tiara i Sverige. Även Riva, Boston Whaler, Albemarle, Baja och MasterCraft ingår i sortimentet samt enstaka exklusiva bilmodeller med smala produktionsserier från Mercedes-Benz och Porsche. Företaget startade 2004 samt ägs och drivs av bröderna Mats och Lars Andersson. Läs mer på: www.gulvestockholm.se