Pursuit lanserar ny sportig modellserie

På Miami International Boat Show, den 17 februari 2011, lanserade Pursuit ytterligare en modellserie, Pursuit ST Series, med den nya Sport ST 310. ST-serien är en vidareutveckling av Pursuits mycket uppskattade Center Console-båtar, med mer komfort och utrustning.

- Nya Pursuit Sport ST 310 är extremt rymlig, kraftfull och snabb. Den passar alla som vill ha en rejäl daycruiser för sport och äventyr eller bara för transporter, både inom- och utomskärs. Båten rymmer ledigt 11 vuxna och den har gott om stuvnings- och praktiska förvaringsutrymmen för sport- och annan utrustning. Och med ett stadigt skrov och dubbla Yamaha 250 eller 300 hästars utombordare levererar den hög fart och stabil gång, säger Mats Andersson, delägare och säljare på Vått.

Pursuit Sport ST 310 mäter 9,5 meter i längd och 2,93 meter i bredd och är både robust och bekväm. I förens komfortabla så kallade wrap-around lounge, kan minst fyra vuxna sträcka ut sig under färden. Tre vuxna får plats i cockpit och i aktern finns sittplats för ytterligare fem personer. Det är en stor båt med gott om förvaringsutrymmen och fiffiga lösningar som gör den till en praktisk och spännande båt för sjösporter och dagsutflykter.

Pursuit Sport ST 310 kostar från 2 169 700 kr, med dubbla Yamaha 250 hk utombordsmotorer.

För mer information om Pursuit Sport ST 310 >>

Vått visar 15 båtar på Allt för sjön

På båtmässan Allt för sjön, den 5-13 mars, ställer Vått ut minst 15 båtar från Chris-Craft, Pursuit och Boston Whaler. Bland annat visas Chris-Craft Corsair 28 Heritage Edition, Pursuit OS 345 Offshore och Boston Whaler 170 Super Sport. Du hittar Vått i montrarna B05:31 och B06:31.

Vått (f.d. Gulves Stockholm) är med 1800 kvadratmeters showroom, i Stockholmsförorten Älvsjö, ett av Nordens största försäljningsställen för motorbåtar. Företaget säljer flera av världens mest exklusiva motorbåtsmärken och är generalagent för bland annat Chris-Craft, Pursuit, Tiara och Boston Whaler i Sverige. Även Riva och Baja ingår i sortimentet samt enstaka exklusiva bilmodeller med smala produktionsserier från Mercedes-Benz och Porsche. Under 2010 blev Vått Pursuits och Chris-Crafts största handlare utanför USA. Företaget startade 2004 samt ägs och drivs av bröderna Mats och Lars Andersson. Läs mer på: www.vatt.se