Pursuit ST 310 Sport gör Sverigeentré

Pursuits nya sportiga och rymliga mittkonsolmodell ST 310 Sport lägger för första gången till i svenska vatten i början på 2014. Generalagenten Vått får hem 2014 års modell av Pursuit ST 310 Sport lagom till mässan Allt för sjön och kommer att visa upp henne på mässan den 1-9 mars.

- Nya Pursuit Sport ST 310 är extremt rymlig, kraftfull och bekväm. Den passar alla som vill ha en kraftfull daycruiser för sport, umgänge och äventyr eller som behöver en rejäl båt för transporter, både inom- och utomskärs. Båten rymmer lätt 15 vuxna och den har gott om stuvnings- och praktiska förvaringsutrymmen för sport- och annan utrustning som till exempel dyktuber, vattenskidor, fiskeredskap med mera. Den har till och med en så kallad livewell för levande bete. Och med ett stabilt aquadynamiskt optimerat skrov är den mycket lättmanövrerad och med dubbla 300 hästars utombordare levererar den upp till 48 knop med stabil gång, säger Göran Andersson på Vått.

Pursuit lanserade den nya modellserien ST Series för ett par år sedan. Modellserien är en vidareutveckling av Pursuits mycket uppskattade Center Console-båtar. ST Sport erbjuder mer komfort, utrymme och utrustning.

Det är en stor båt med gott om förvaringsutrymmen och fiffiga lösningar som gör den till en praktisk och spännande båt för sjösporter och dagsutflykter. Pursuit Sport ST 310 mäter 9,5 meter i längd och 2,93 meter i bredd och är både robust och bekväm. I förens komfortabla så kallade wrap-around lounge, kan minst sex vuxna sitta under färden och med en enkel manöver kan hela fören omvandlas till en mycket bekväm och gigantisk solbädd. Tre får plats i cockpit/styrkonsolen och i aktern finns sittplats för ytterligare sex personer. Ombord finns också en rymlig toalett med en ståhöjd på 1,75 m.

Pursuit Sport ST 310 kostar från 2 480 000 kr, med dubbla Yamaha 300 hk utombordsmotorer.

För mer information, virtuell rundvandring, bilder och specifikationer >>

Läs den oberoende granskningen gjord av Boattest.com >>

Vått (f.d. Gulves Stockholm) är generalagent för och säljer flera av världens mest exklusiva varumärken som Boston Whaler, Chris-Craft, Pursuit Boats och Tiara Yachts i Sverige. Företaget har försäljningskontor och flytande showroom i Nacka Strands marina, i Stockholm. Under 2010 blev Vått Pursuits och Chris-Crafts största handlare utanför USA. Företaget startade 2004 samt ägs och drivs av bröderna Mats och Lars Andersson. Läs mer på: www.vatt.se