Sverigepremiär för Pursuit S 280 Sport

Pursuits nya motorbåtsmodell S 280 Sport gör Sverigepremiär hos Gulves Stockholm. Med dubbla 250 hästars utombords Yamaha-motorer, rejäl hardtop och gott om smarta förvaringsutrymmen och sköna sittplatser erbjuder S 280 Sport ett mycket komfortabelt, snabbt och robust alternativ för den som vill ha en dagbåt med hög kvalitet.

- Det är den perfekta day-cruisern för familjeutflykten, vattenskidåkningen eller fisketuren! Det robusta skrovet, anpassat för hög fart i krävande sjö, levererar snabb gång oavsett väder och utan att du behöver tumma på komfort och trygghet, säger Mats Andersson på Gulves Stockholm som har generalagenturen för Pursuit.

Pursuit S 280 Sport introducerades 2009 och nådde Sverige först nu. Båten har en förlängd hardtop för extra solskydd, väl tilltagna vatten-, bränsle- och förrådsutrymmen, vackra teakdetaljer och extremt sköna säten. Designen, skrovkonstruktionen, utrustningen samt den höga kvaliteten och komforten gör att det är nästan ”ingen sport” att köra en Pursuit S 280 Sport.

För mer information: www.gulvestockholm.se

Gulves Stockholm är med 1800 kvadratmeters showroom, i Stockholmsförorten Älvsjö, ett av Nordens största försäljningsställen för motorbåtar. Företaget säljer flera av världens mest exklusiva motorbåtsmärken och är generalagent för bland annat Chris-Craft, Pursuit och Tiara i Sverige. Även Riva, Boston Whaler, Albemarle, Baja och MasterCraft ingår i sortimentet samt enstaka exklusiva bilmodeller med smala produktionsserier från Mercedes-Benz och Porsche. Företaget startade 2004 samt ägs och drivs av bröderna Mats och Lars Andersson. Läs mer på: www.gulvestockholm.se