• Vattenfall/

Caroline Häggström på Vattenfall Kundservice vinner internationellt pris för sitt ledarskap

Amerikanska Future of Field Service har identifierat 50 ledare i världen inom servicebranschen och en av dessa är svenska Caroline Häggström, vd på Vattenfall Kundservice. Stand Out 50 Awards är ett pris med syfte att hylla innovativt ledarskap med stor betydelse för servicebranschen.

Caroline Häggström är sedan 2018 vd för Vattenfall Kundservice i Umeå. Sedan dess har enheten gjort en omfattande kulturresa, med utgångspunkt i att sätta personalen främst.

Detta har uppmärksammats av Future of Field Services med bas i Pennsylvania, USA. De reser världen runt och träffar ledare inom servicebranschen genom olika nätverksarrangemang och genom att bjuda in till samtal i podcasts om ledarskap och utveckling.

– Det känns ärligt talat lite overkligt! Det kom som en överraskning men jag är självfallet enormt glad och stolt. Stort tack till de som nominerat mig och till hela Vattenfall Kundservice för tilliten och för allt engagemang i den fantastiska resa vi gör tillsammans, säger Caroline Häggström, vd på Vattenfall Kundservice.

Vattenfall Kundservice fokus på att sätta personalen främst summeras som ett motto: People first. Det handlar om medarbetarupplevelsen, att ge de verktyg och de förutsättningar som krävs för att alla ska kunna jobba smidigt, effektivt och hållbart.

– Det är en stark grundtro om att när man hand om medarbetarna så kommer de i sin tur ta riktigt god hand om kunderna och vara med i att utveckla affären. Att sätta stort fokus på mjuka värden skapar hårda resultat, på både kort och lång sikt, säger Caroline Häggström.

För sitt arbete vinner hon Future of Field Service pris som en av de 50 mest betydelsefulla ledare i världen som gjort exceptionell utveckling inom sitt företag och för servicebranschen.

Caroline Häggströms vinnarbild visades även på Nasdaq billboard vid hörnet av Times Square, West 43rd St i New York.

Andra utmärkelser Vattenfall Kundservice fått under åren är bland annat certifieringen som ett Great Place to Work, Unionens HBTQI-pris och Diversity Employer Gold 2024 samt att under två år i rad vinna Service Scores pris för Sveriges bästa service inom energisektorn.

Länkar:

Kundservice | Vattenfall

The Stand Out 50 Awards

För ytterligare information kontakta: Heidi Stenström, Vattenfalls pressavdelning, 070-611 81 92, heidi.stenstrom@vattenfall.com