Edsbyns elverk ingår avtal med Vattenfall

Edsbyns elverk ingår avtal med Vattenfall AB Edsbyns Elverk har förnyat ett flerårigt avtal om elleveranser med Vattenfall. Avtalet innebär att dotterbolaget Elektra säljer el i Hälsingland och ingår i ett ömsesidigt samarbete inom försäljning och marknadsföring. Genom avtalet får Edsbyns Elverk tillgång till Vattenfalls samlade resurser och kan koncentrera sig på försäljning av Elektras hela produktutbud. - Vi kan erbjuda helhetslösningar för hushåll och företag genom att vi även kan utföra installationer för el, datanät, larm och automation, säger Bert Andersson, vd på AB Edsbyns Elverk. Erfarenhetsutbytet med Vattenfall sker på olika sätt och tillför vår organisation och försäljning viktiga konkurrensfördelar. Med vår lokala förankring i Hälsingland kommer vi att fortsätta att utvecklas med hög kompetens och sätta kunden i förgrunden. Magnus Westberg, försäljningschef på Vattenfall, säger: - Vi är mycket glada och stolta över att AB Edsbyns Elverk, valt att förnya sitt avtal och fortsätta sitt samarbete med oss. Edsbyns Elverk har den regionala närheten och god kunskap om kundernas behov vilket är en viktig framgångsfaktor på den konkurrensutsatta elmarknaden. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Bert Andersson, vd, AB Edsbyns Elverk, telefon 0271-27400, 070-5643848. Magnus Westberg, försäljningschef, Vattenfall Försäljning Sverige, telefon 0520-88 540, mobil 070-520 15 83. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/06/20040809BIT21310/wkr0001.pdf