Filmer av sändningskvalitet från Vattenfall för gratis nedladdning

Vattenfall erbjuder nu en ny tjänst åt journalister inom etermedia. Från och med 27 juni kan filmer av sändningskvalitet laddas ned gratis.

På Vattenfalls internationella hemsida www.vattenfall.com, under Video Gallery, kan journalister nu gratis se och ladda ned filmer av sändningskvalitet (MPEG2).

Tjänsten gäller betafilmer om Vattenfalls verksamhet i Norden, Tyskland och Polen.

Journalister kan snabbt och enkelt söka efter de filmer de behöver, och se dem innan de laddas ned.

Alla videor i arkivet är fullständigt beskrivna, sekvens för sekvens (BBC-standard), och stöds av introduktionstext och manus.

Mer detaljerad information (på engelska) finns på http://www.vattenfall.com/videogallery

För vidare information, kontakta:
Maria Parent, pressekreterare, Vattenfall AB, telefon 08-739 65 50.

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10.